پالت پلاستیکی – انواع آن به همراه مزایا و معایب

پالت پلاستیکی – انواع آن به همراه مزایا و معایب

پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی – انواع آن به همراه مزایا و معایب

پالت پلاستیکی وسیله ای است که امروزه در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انبارها هم برای قرار دادن اجناس بر روی آنها و هم برای جا به جایی راحت‌تر اجناس استفاده می‌شود.

پالت پلاستیکی به دلیل جایگاه مخصوص لیفتراک و همچنین جایگاه جک بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا بسیار راحت آنها را می‌توان جابه‌جا کرد، همچنین برای چیدمان اجناس در انبار نیز از پالت پلاستیکی استفاده می‌شود و موجب نظم در چیدمان اجناس در انبار می‌گردد.

در قدیم از پالت‌های چوبی و فلزی استفاده می‌شد که هم سنگین‌تر و هم با مقاومت کمتری بودند ولی امروزه پالت پلاستیکی جایگزین تمامی این وسایل شده است زیرا با قیمتی مناسب‌تر، استحکامی بیشتر و وزنی کمتر گزینه‌ای بسیار مناسب برای انتخاب می‌باشد. در ادامه به مزایا و انواع این پالت می‌پردازیم.

مزایای پالت پلاستیکی

پالت‌های پلاستیکی سبک و بهداشتی هستند و تحمل وزن بالایی دارند. طراحی و ساخت اینگونه پالت‌ها به گونه‌ایست که علاو بر زیبا بودن، می‌توانند به شما در دسته بندی‌ها به صورت عالی ایفای نقش کنند. این پالت‌ها در رتگ‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و شما از آن ها می‌توانید در نشانه گذاری نیز استفاده کنید.

پلاستیکی که در ساخت این پالت‌ها استفاده می‌شود از جنس مرغوب و باکیفیت است و همین علت باعث می‌شود تا قابلیت انعطاف پذیری و ضربه گیری داشته باشند، علاوه بر این پالت‌های پلاستیکی در برابر مواد شیمیایی و سمی نیز مقاوم هستند.

کاربرد پالت‌های پلاستیکی

به دلیل استریلیزه شدن پالت‌های پلاستیکی و عدم نفوذ حشرات و جوندگان، این پالت‌ها در صنایع غذایی کاربرد ویژه‌ای دارند و بیشتر استفاده می‌شوند. از این پالت‌ها بیشتر در شهرهای شمالی و جنوبی کشور که رطوبت زیادی وجود دارد استفاده می شود به دلیل این که پالت‌های پلاستیکی مشکل پوسیدگی و زنگ زدگی ندارند. از جمله مکان‌هایی که پالت‌های پلاستیکی در آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:

سردخانه‌ها
انبارهای نگهداری مواد غذایی و کالا
صنایع غذایی
صنایع آرایشی و بهداشتی
اسکله‌ها و محل‌های بارگیری
تهیه و تولید و عرضه کالاهای کاغذی

قیمت پالت های پلاستیکی نیز مانند سایر محصولات به چند عامل وابسته است از جمله؛

√ مواد اولیه بکار رفته در تولید آن ها

√ ابعاد و اندازه کلی و همچنین ابعاد خانه های داخلی پالت

√ نوع پالت (کشویی، پایه دار یا تو هم خور، شیار دار)

√ قابلیت حمل آسان پالت به کمک هر وسیله و ماشین حمل و نقل و یا حتی انسان

√ کاربردی بودن پالت یا بهتر است بگوییم چند کاره بودن آن که امکان استفاده در مکان های مختلف را برای کاربر فراهم می کند

√ برند پالت (برخی کارخانه ها و گروه های تولید کننده پالت های پلاستیکی به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب و تولید پالت هایی باکیفیت و با طول عمر بالا در میان مردم شناخته شده اند و به همین دلیل پالت های آن ها ممکن است با اندکی تفاوت قیمت به فروش برسند).

و عواملی از این قبیل.

اما توصیه ما به شمایی که قصد خرید پالت های پلاستیکی را دارید این است که ابتدا هدف خود از خرید پالت را مشخص نمایید و سپس به عواملی مانند کیفیت، برند و چند کاره بودن آن توجه کنید، به دیگر سخن سعی کنید به دنبال خرید پالتی باکیفیت و مرغوب باشید نه پالتی با قیمت ارزان.

در این میان برخی از تولید کنندگان پالت ها و قفسه های پلاستیکی ابزار خود را با اینکه کیفیتی بسیار عالی دارند، با قیمتی مناسب به فروش می رسانند مانند گروه تولیدی پلاستون ایران.

دلیل مناسب بودن قیمت محصولات کارخانه تولیدی پالت و جعبه های ابزار پلاستیکی پلاستون ایران حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات است، پس این مسئله هیچ ارتباطی به کیفیت محصولات این گروه صنعتی ندارد.

 

پالت چوبی

پالت سازی سهیل

پالت سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *