پالت چیست؟ و در چه مواردی استفاده میشود

پالت چیست؟ و در چه مواردی استفاده میشود

پالت

پالت چیست؟ و در چه مواردی استفاده میشود

به سکوی کوچک قابل انتقال که برای حمل و نقل و یا ذخیره کردن مواد به کار می رود پالت گفته میشود . جعبه، کارتن، کیسه های مواد بی شکل، لوازم شکستنی و قطعات سنگین فولادی مانند موتور اتوموبیل قابل چیدن روی آن هستند.

چرا از پالت استفاده می شود؟

با استفاده از این ساختار به جای سطح، از حجم انبار استفاده می شود.با استفاده از پالت و حمل و نقل مکانیکی، حوادث ناشی از کار و حمل و نقل دستی کاهش می یابد.هزینه های حمل و نقل به میزان 45 تا 50 درصد کاهش صورت می گیرد.

ذخیره سازی را ساده تر ساخته و محاسبه کنترل موجودی و انبارگردانی را آسان می کند.میزان ضایعات وارده به کالا را کاهش می دهد.یکنواختی و ترتیب بهتری را در عملیات انبارداری به همراه دارد.

این محصولات در عین سادگی خصوصیاتی دارند که آن ها را از سایر محصولات چوبی متمایز می سازد. پالت یکی از موثرترین و مقاوم ترین فرآورده های چوبی برای حمل و نگهداری کاشی و سرامیک و اجسام سنگین و نیمه سنگین می باشد.

این ساختار با توجه به نوع محصولاتی که روی آنها گذاشته می شود ساخته می شوند مثلا هرچه محصولات ذکر شده سنگین تر باشند ، تغییراتی را روی آنها انجام می دهند تا وزن بیشتری را متحمل شود و هرچه سایز محصولات ذکر شده بزرگتر باشد سایز این ساختار را نیز افزایش می دهند و یا بالعکس.

این نوع ساختار ها یک سازه تخت و روصاف ترابری است که از چوب یا پلاستیک (و در مواردی از فلز) ساخته می‌شود.

منظور از ساخت این وسائل این است که با آن بتوان به جابجایی بار و کالا به‌ وسیله تجهیزات انبارداری (مانند لیفتراک،جک ها، استکر و …) به شیوه‌ای پایدار و ایمن پرداخت.
کالاها را بر روی آنها قرار می‌دهند و با تسمه‌های فلزی یا پوشش‌های پلاستیکی محکم کشش‌پذیر به همدیگر و به پالت می‌بندند.

پالت سازی

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *